xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold

Retningslinjer for brug af sociale medier

Sundhedsstyrelsens sociale medier skal være rare steder at være for alle, og derfor opfordrer vi til at bevare en rar og respektfuld tone. Vi opfordrer til at kommentere sagen og ikke personen bag kommentaren.

Vi har udformet følgende retningslinjer for brug af vores sociale medier:

  • Du er velkommen til at kommentere på vores opslag, men vi kan ikke gå ind i din konkrete sag eller din konkrete sygdom. Derudover er det ikke muligt at lave egne opslag på Sundhedsstyrelsens side eller sende os private beskeder. 
  • Vi tager ikke ansvar for kommentarer, der ikke er lagt op af os selv. Vi fjerner kommentarer, der kan virke stødende, diskriminerende, eller i øvrigt er i strid med gældende lovgivning. 
  • Vi kan ikke være platform for spredning af oplysninger, der ikke er videnskabeligt underbygget, og derfor skjuler vi links, hvor vi ikke umiddelbart kan validere kilden.
  • Vi forbeholder os retten til at blokere brugere, der ikke overholder retningslinjerne for Facebook-siden. Personer, der skriver grove kommentarer, chikanerer, spammer eller skriver kommentarer, der har karakter af misinformation, falske påstande eller reklame, får en advarsel. Ved tredje advarsel bliver personen blokeret. Blokeringen fastholdes i 6 måneder.

Af hensyn til din sikkerhed fjerner vi kommentarer, der indeholder personoplysninger. Det vil for eksempel sige oplysninger om cpr-nummer, telefonnummer, adresse, helbredsoplysninger eller lignende.

Vi overvåger siden og svarer inden for normal arbejdstid, hverdage kl. 9.00-15.00. Vi bestræber os på at svare alle spørgsmål i det omfang, det er muligt. I travle perioder kan du ikke forvente at få mere end 1-2 svar om ugen. Vi svarer ikke på spørgsmål i et opslag, der er mere end 4 dage gammelt.

Du har mulighed for at klage over en advarsel, sletning og blokering ved at sende en mail til social@sst.dk.

 
Opdateret 20 MAR 2023