xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold
English

Music Against Drugs

Sundhedsstyrelsen står sammen med Dansk Live og Roskilde Festival bag en kampagne, som skal få unge festival- og koncertgængere til at undgå stoffer og holde igen med alkohol.

Kampagnen har musikken og fællesskabet i centrum og sætter fokus på, at stoffer og for meget alkohol ikke gør en musikoplevelse bedre - tværtimod. Ved at vise, at musik oplevet i fællesskab med andre kan være en rus i sig selv, åbner vi op for en refleksion og dialog mellem de unge om stoffer og alkohol. Samtidig skal kampagnen gøre det nemmere for unge at sige nej til stoffer og holde igen med alkohol.

Om kampagnen

Kampagnen har fokus på det positive budskab ”We are under the Influence of Music”, som understreger, at fællesskaber og livemusik kan være en rus i sig selv. De unge møder i år kampagnens budskaber på landets festivaler og spillesteder, som dermed også viser, at de er imod brugen af stoffer og overdreven indtag af alkohol.

Målgruppe

16-24-årige, der er på festival eller et spillested. 

De er med i kampagnen

En lang række festivaler og spillesteder over hele landet er med i kampagnen, bl.a. Roskilde Festival, Grøn Koncert og Bork Festival. I årets kampagne er over 20 festivaler og 30 spillesteder med.

Yderligere information

www.againstdrugs.dk

Evaluering

Kampagnen evalueres løbende og viser, at næsten alle unge bakker op om kampagnen.

Evalueringer

Opdateret 14 JUN 2022