xmlns="http://www.w3.org/2000/svg" viewBox="0 0 54 54">
Gå til indhold

Pneumokokvaccination

”Svært at sige, men let at få” er det budskab, som Sundhedsstyrelsen med denne kampagne ønskede at sætte fokus på, for at få så mange som muligt til at blive vaccineret mod pneumokokker.

Om kampagnen

Hvordan udtaler man det? Og hvad er det egentlig, man bliver vaccineret mod? Kampagnen om pneumokokvaccination satte fokus på, at ”pneumokokvaccination er svært at sige, men let at få”. Pneumokokker er en gruppe af bakterier, der i visse tilfælde kan give alvorlig sygdom. Formålet med kampagnen var at infomere om tilbuddet om vaccination, så flest mulige i risikogrupperne blev vaccineret mod pneumokokker. Målet var at nå en vaccinationsdækning på 75 %.

Målgruppe

Kampagnens primære målgruppe var personer i risikogrupperne, som blev tilbudt gratis vaccination, og den sekundære målgruppe var deres pårørende og sundhedspersonale, som kunne hjælpe med at sprede kampagnens budskab.

Kampagneperiode

Kampagnen blev lanceret i sommeren 2020.

Opdateret 19 JAN 2023